Test: Da li biste preživeli rad u digitalnim agencijama?

Čuli ste da je didžital super, ali niste baš sigurni da li je rad u agenciji za vas?

SAY NO MORE!

Sad možete da proverite kako biste se snašli u ovom okruženju, i to vrlo jednostavno, i brzo. Realno, ne morate da čitate sitna slova, samo ovo boldovano. 🙂

Dakle, krenete redom, od keca pa nadalje, i za svaku stavku za koju pomislite „I (think I) can do this“ zabeležite sebi (mentalno) jedan poen.

Krećemo:

1. Znate da napišete dobar brief.

Za razliku od onog accountskog dela posla, koji podrazumeva komunikaciju sa klijentom, znate da je jednako važna i interna komunikacija. Dobar brief za dizajnera ili programera smanjuje vreme obavljanja posla i petostruko, a ujedno time pokazujete i da poštujete vreme i rad svojih kolega. To što oni nisu vaši klijenti ne znači da ne treba da im posvetite pažnju. Na kraju krajeva svima je cilj da se posao uradi što pre i što bolje, tako da znate koliko je važno da odvojite vreme i napišite dobar brief. Jedan red u mejlu napisan malim slovima sa sve greškama u kucanju stvarno nije dovoljan, a svima će podići pritisak.

2. Uvek ste spremni da pitate za savet… One iznad sebe, ali i one ispod.

Osim postavljanja pitanja nadređenima koji svakako imaju više iskustva od vas, često će se dešavati da ljudi koji nisu (dugo) u ovom poslu imaju bolju percepciju toga šta bi moglo „dobro da prođe“ jer potencijalne poruke i kampanje posmatraju iz ugla potrošača, a ne brenda. Vi ste osoba koja se ne libi da traži savet od kolega na nižim pozicijama, kao i onih iz drugih sektora. Takođe, vi nastojite da proširite polje ispitivanja, porazgovarate sa prijateljima, roditeljima, poznanicima. Svaki pojedinačni insight pomaže vam da formirate novu ideju i znate da su najjednostavnije poruke često i najefektnije.



3. Možete da (kreativno) radite 24/7.

Koliko god pokušavate ljudima da objasnite da vi zaista jeste uvek online, uvek se nekako provuče pitanje „Pa dobro, ali niste baš uvek, zar ne?“ Nažalost, ili na sreću, internet nikad ne spava, tako da ovaj posao zaista podrazumeva danonoćni monitoring, a neretko i kreativni deo. Sa druge strane, formiranje ideje zahteva vreme za njeno sazrevanje. Svaki kreativac će vam reći da razmišljanje o kampanji ne prestaje u 17h. Ono traje i kad radite rutinske poslove, kad ste na kafi sa prijateljima, kad gledate omiljenu seriju… Podsvest može reagovati i na najmanji podsticaj iz okruženja, odnosno ideja za aktuelnu ili buduću kampanju se može naći svuda. Dakle, vi ste osoba spremna da svoj posao uvek nosi sa sobom.

4. Ne gnjavite kolege pitanjima ako odgovor možete da nađete na Google-u!

Vi koristite Google jer ne želite da oduzimate vreme kolegama time što ćete im tražiti da urade nešto umesto vas. Potrebno vam je bukvalno pola minuta da izguglate kako da napravite GIF od videa, kako da spojite (merge) dve Facebook stranice, a nekoliko dana treba vam da uz pomoć ovog super alata naučite osnove Photoshopa ili AdWordsa:

  • zato što shvatate da je svet oko vas prepun informacija koje su vam dostupne i samo čekaju da ih upijete
  • zato što znate da ćete na taj način sami napredovati, pa time i povećati svoju vrednost u timu i agenciji
  • vaš cilj je da budete samostalni u svom radu jer se sutra može desiti da ostanete sami na projektu i sve će zavisiti od vas.

#letmegooglethatforyou

5. Kreativni ste.

Ovde se ne misli na kreativnost level „Tinder-powered drone koji u real-time prikazuje 360 fotke manekena u novoj liniji CK donjeg veša“ nego na kreativni način da određenu uslugu predstavite ciljnoj grupi. E sad, videli ste gomilu inteligentne današnje omladine koja živi u online svetu i tehnički je potkovana. Znate da je ovo super, ali da je za rad u agenciji ipak potrebno otići malo dalje. Naime, svako može da nauči da računa engagement rate u Excel tabeli, ali vi znate da vaša ideja i razumevanje načina na koji ljudi konzumiraju neki sadržaj jeste ono što će vas izdvojiti u odnosu na druge. Vaše znanje niste stekli čitajući nekakve udžbenike i reprodukujući neki davno napisan sadržaj, već ste svakodnevno spremni na to da pokušate nešto novo.



6. Vaš ego se može pomiriti s tim da većina klijenata nikada neće biti u potpunosti zadovoljna vašim rezultatima.

Čast izuzecima. Na kraju dana, važno je da ste vi i vaš tim zadovoljni učinjenim.

7. Dobri ste prema svima, jer znate da je ovaj svet mali i sutra ćete se sresti s nekim iz prošlosti.

Što bi se kod nas reklo „Ne zatvarate vrata stražnjicom“ to jest ne prekidate poslovne kontakte na grub ili neprijateljski način. Srpsko (ali i regionalno) tržište digital radnika je malo i znate da postoji verovatnoća da ćete se s nekim sutra naći u nekom novom projektu.

8. Svesni ste vrednosti timskog duha.

Podržavate svoje kolege i pomažete im kad im je pomoć potrebna. Cenite njihov rad, vreme koje ulažu, njihove ideje i trud. Korektni ste, ne upoređujete se s njima niti omalovažavate njihov doprinos.



9. Redovno pratite vesti iz struke.

Konferencije, seminari, predavanja, rad drugih agencija, „transferi“ ljudi između agencija, dobre kampanje, loše kampanje, nagrade, virali… Znate koliko je ovo važno. Neće vam svaka konferencija promeniti život, ali ne možete sebi da dozvolite da nemate pojma šta se dešava oko vas, i da vam drugi prepričavaju dobre kampanje.

10. Imate PROBLEM SOLVING SKILLS

Najbitnija stvar (za kraj) je da vi znate da rešite problem.

Nećete za svaki task ići okolo i pitati druge šta da radite nego ćete da sednete, razmislite o opcijama i izaberete najadekvatniju u datom trenutku. Ovde nema petica za aktivnost na času ako baš često dižete ruku, jer ovo nije školica, već se mere rezultati i samostalnost u radu. 🙂

***

To je to, dogurali ste do kraja! Sad pogledajte vaše rezultate i nadajmo ste da ste bili iskreni u odgovorima:

Rezultati:

1-3 DA:

Nemate pojma zašto ste ovde, zbunili ste se već kod reči „brief“ ali sve ovo vam je ličilo na BuzzFeed kviz pa ste svratili.

4-6 DA:

OK, ima nade za vas, svesni ste otprilike kako agencije i digital funkcionišu, ali sve je to na nivou teorijskog znanja, treba vam dobro praktično iskustvo.

7-8 DA:

Vi ste car koji uspeva da pliva u ovim vodama i gurate napred. Keep going.

9-10 DA:

Vi ste verovatno neki digital account direktor i ne znam zašto rešavate ovaj test.

Una Autor članka

Komentari su onemogućeni