Kako da napravite brendirane Instagram Story stikere?

Ova opcija je potpuno besplatna i možete da je dobijete za manje od 24h. Evo i kako. 🙂

via GIPHY

Pre svega, važno je napomenuti da GIPHY podržava dve vrste sadržaja.

1. STIKERI. To su transparentne (providne) sličice koje će se pojavljivati u rezultatima pretrage u Instagram Story-jima. U ovom tekstu govorimo o njima.

2. GIF-ovi. Oni su najčešće napravljeni od nekog video sadržaja. Nemaju transparentnu pozadinu i ne pojavljuju se u rezultatima Instagram Story pretrage, već ih možete koristiti kao reakcije na društvenim mrežama ili u privatnim porukama.

Korak 1: Pravljenje stikera

Prvi i osnovni korak je da definišete koliko ćete stikera praviti i kako će oni izgledati (tekst, slika, kombinacija, boje, fotografije proizvoda, animacija…). Ovaj proces je mnogo lakši kad ih pravite sami za sebe, kao što je moj slučaj, jer onda imate punu slobodu. Ako ste agencija koja ih pravi za klijenta, proces osmišljavanja, dizajna i odobrenja može da traje nekoliko sati ili nekoliko nedelja.

Ne postoji ograničenje u broju stikera. Za početak će vam GIPHY tražiti da ih imate 5 za potrebe odobravanja kanala (više o tome kasnije), ali naknadno ih možete brisati, menjati i dodavati po želji.

Da bi vaši stikeri ispoštovali tehničke specifikacije, potrebno je da imaju:

  • GIF format
  • transparentnu pozadinu – minimum 20% od ukupnog broja piksela
  • male dimenzije – moji su uglavnom oko 600×600 piksela, i imaju od 50KB do 2MB. Ukoliko postavite veći stiker, GIPHY će ga smanjiti (you can’t win here)
  • RGB boje
  • Loop Forever instrukciju prilikom eksportovanja

Što se dizajna tiče, obratite pažnju na to da ukoliko želite tekst, on mora da bude krupan i sa jasno čitljivim fontom. Zašto? Stikeri su, kao što smo videli gore, veoma lošeg kvaliteta tako da mnogo reči i sitan font neće biti vidljivi. Računajte i na to da će se pri uvećanju stikera videti nepravilne ivice i to je takođe jedna od stvari na koju ne možete previše da utičete. Moja preporuka od srca je da prilikom dizajna koristite kontrastne boje jer ljudi dodaju stikere na šarene fotke. Zato je najbolje da vaši stikeri budu oivičeni belom ili crnom bojom (stroke) ili bar da menjaju boju kako bi se istakli.



Korak 2: Prijava na GIPHY

Kad imate prvih 5 stikera, idete u proces otvaranja kanala. Ono što mi ovde „jurimo“ je da dobijete brand channel. 🙂

Prvo ćete kreirati nalog kao i na svakoj mreži – klikom na Join Giphy. E sad, ovde je preporuka da koristite mejl sa zvaničnim domenom brenda. U mom slučaju, to je mejl sa nastavkom @polakiledigitala.rs. Nakon toga, možete da aplicirate za brand channel, a na GIPHY sajtu je sve solidno objašnjeno. Direktan link za apliciranje je ovaj i tu ćete popuniti i polja kao što su vaš zvanični sajt, URL ka kanalima na društvenim mrežama, zemlja u kojoj se nalazi vaš biznis, itd.

Nakon što potvrdite prijavu, dodajte svoje prve stikere. U međuvremenu ćete dobiti potvrdu mejlom da je vaša prijava primljena. Ja sam prijavu poslala u 10h, a odobrenje kanala od GIPHY-ja sam dobila u 20h. Ceo proces je trajao 10 sati iako sam mislila da me neće odobriti jer je nov sajt. 🙂

Korak 3: Uređivanje GIF-ova

Stikere koje dodajete kasnije možete da menjate, brišete, smanjujete, povećavate… Dakle GIPHY sadržaj na vašem kanalu uređujete sami kako želite i kad želite. Bitno je i napomenuti da ćete svaki put kada dodate novi stiker, morati da čekate neko vreme da on počne da se pojavljuje u pretrazi. Meni se nekoliko puta desilo da se stikeri uopšte ne pojave pa tad proverim specifikacije i izmenim nešto ako je potrebno.

Sam kanal na GIPHY-ju je javan, tako da je poželjno da dodate zvaničnu profil sliku, kao i opis kanala u par reči, koji će prezentovani vaš brend.

Pretraga stikera funkcioniše preko ključnih reči, što znači da kada dodajete stikere, stavljate i ključne reči čijom pretragom će ljudi doći do vaših stikera. Najbolje je da to bude ime vašeg brenda, po mogućstvu jedna reč. 



Što se samih poruka na stikerima tiče, oni zavise od toga šta želite da postignete. Mnogi veliki brendovi imaju stikere koje sami koriste na svojim kanalima, na primer Swipe up, Shop now, i slično.  Brendovi kao što su Guarana i Zaječarsko imaju zabavne stikere koje koriste njihovi fanovi, dok sam se ja odlučila za standardne agency life / digital momente.

Do mojih stikera možete da dođete tako što u GIF pretrazi u Story-jima kucate „polakiledigitala“. 🙂

Una Autor članka

Ja sam Una, strateg i konsultant za digitalni marketing. Ovim poslom se bavim više od 10 godina, znači još od vremena kad je Facebook bio najkul platforma za mlade. Obožavam da vidim dobre rezultate svog rada, što je win-win situacija i za mene i moje klijente. Kada bih osvojila milion evra na lutriji - i dalje bi se bavila digitalnim marketingom (ali u Italiji). U slobodno vreme volim animal print, Liverpool FC i Bajagu. Možete me potkupiti čokoladom. Ako imate neko pitanje vezano za digitalni marketing, pišite mi na una.kostandinovic@gmail.com. Hvala na čitanju i svako dobro!

Komentari su onemogućeni