„Dobar dan, koliko vam košta social media marketing?“
„Koliko vam je jedna aplikacija?“
„Koliko naplaćujete video?“
Ako ste ikada radili u nekoj digitalnoj agenciji ili kao freelancer, onda ste sigurno bili u situaciji da vam potencijalni klijenti traže da im saopštite fiksnu cenu za vaš kreativni rad. Taj deo je u redu, zove se planiranje troškova.
Ono što je teži deo je kako objasniti ljudima da kreativan rad ne može da se kvantifikuje kao komad šunke ili jabuke.
Šta se onda dalje desi? Počnete da objašnjavate budućem klijentu kako cena za (na primer) upravljanje društvenim mrežama zavisi od „par sitnica“ kao što su – koje društvene mreže, da li postoji definisana strategija ili tek treba da se radi, koji je cilj komunikacije, ko radi community management, u kom vremenskom rasponu se radi CM, koliko kreativnih rešenja se isporučuje na mesečnom nivou, koji je tip sadržaja u pitanju kao i koji nivo produkcije (foto, video, etc.), ko kreira sadržaj, koliko često, itd. Dok dođete do pola, klijent je već otišao kod onih što imaju oglase tipa „Ojačajte vaš brend na internetu za samo 99e mesečno“.
I tako svaki put kad odete na pijacu, razmišljate kako bi vam život bio jednostavniji kad biste mogli lepo da stavite fiksnu cenu na sve.
Aplikacije: 3500e/kg
Social media management: 300e/mesec
Baner: 50e na komad, popust na količinu
I onda kad vam neko kaže „Daćete mi pola kile aplikacije, 100gr digitala i 200gr PR-a“ vi kažete „Nema problema“ i spakujete sve u plastičnu kesu. 🙂
Pišem neozbiljno o ozbiljnim temama, sa „No BS“ pristupom. Ovo znači da u mojim tekstovima neće videti rečenice tipa „Ključ uspešne digitalne strategije je plasiranje relevantnog kvalitetnog kontenta ciljanoj grupi u pravo vreme na pravom digitalnom kanalu“ jer ova (tačna) teorija u praksi ne znači ništa. Volim primere i jasne zaključke, teoriju ostavljamo po strani.
Dobrodošli na Pola kile digitala, blog pravljen za sve nas digitalce, s namerom da zabavi i edukuje.
Komentari su onemogućeni