Društvene mreže su neophodan deo marketing strategije neke kompanije ili brenda.
Osim ako niste Ilon Mask.
Ipak, društvene mreže nisu kanal koji će vam samim svojem postojanjem doneti milione evra dok vi samo okačite po jednu sliku dnevno i čekate da se desi magija.
Da biste imali dobre rezultate, potrebni su vam:
- dobra strategija sa jasno definisanim ciljevima,
- osoba koja će ovo da uradi i koja će vam iskreno, otvoreno i direktno reći šta možete, a šta ne možete da očekujete, bez megalomanskih obećanja i magle.
A šta je realno očekivati na društvenim mrežama i koji su to najveći mitovi koji nas već godinama prate?
1. MIT: Društvene mreže daju brze rezultate
Realnost: Kompanije odustaju od komunikacije na društvenim mrežama kad posle 30 dana ne vide povećanje prodaje. Ipak, brze rezultate je moguće postići samo onda kad već imate kreiranu zajednicu vernih korisnika.
Ako krećete od nule, stručnjaci procenjuju da je potrebno bar 6 do 12 meseci da uopšte stvorite neku svest o brendu kod online korisnika, koje biste kasnije mogli da konvertujete u kupce. Tako dugoročno, društvene mreže mogu da budu stabilan izvor stalnih lidova i prodaje.
Takođe je važno da se ne zanosite onim esktremnim pričama o tome kako je neko preko noći postao poznat/viralan. To su retki izuzeci, i to oni iza kojih često stoji planirani stunt ili kampanja.
2. MIT: Lajkovi su merilo uspeha
Realnost: Klijenti često pitaju „Zašto nemamo više lajkova?“ iako oni nemaju nikakve veze sa uspehom poslovanja. O ovome govore čak i ljudi koji su zaposleni u Fejsbuku. Veliki broj pratilaca zaista utiče na verodostojnost i daje privid uspešnosti kompanije, ali nije u direktnoj korelaciji sa prodajom. Lajkovi i doseg postova su korisne metrike samo onda kada radite kampanje za podizanje svesti o brendu ili proizvodu.
Uz njih, možete da pratite mnogo važnije metrike kao što su lead-ovi, prodaja, ili bilo kakva konverzija poput prijavljivanja na mejling listu, preuzmanje e-knjige, podnošenje zahteva, popunjavanje formulara, itd.
3. MIT: Ignorisanje negativnih komentara
Realnost: Ako vas neko ne voli i došao je da napiše negativni komentar, ne možete baš mnogo da učinite. Sigurno ga nećete usrećiti, jer je on već spreman da vas ponizi, ali nije dobro ni da takve komentare brišete ili ignorišete. Ono što možete da uradite je da saslušate i razumete. Da odgovorite. Da ponudite rešenje. Ovo se u digitalnom svetu smatra kriznom komunikacijom i uvek je preporuka da na njoj rade iskusni digitalci. Kad smo već kod iskustva…
4. MIT: Svako zna da kači slike na društvene mreže
Realnost: Kao kad odete kod lošeg frizera pa posle morate kod dobrog da popravi štetu, tako je u svakom poslu, pa i u ovom digitalnom. To što neko koristi mnogo skraćenica i stranih izraza ne čini ga stručnjakom, a vođenje kanala na društvenim mrežama podrazumeva znanje i iskustvo jer su ti kanali prva stvar koju će bilo koji potencijalni korisnik ili kupac videti na internetu o vama. Zato taj nastup mora da bude jasan, isplaniran i promišljen.
5. MIT: Uštedećemo resurse tako što ćemo isti post kačiti na sve mreže
Realnost: Svaka društvena mreža ima svoje algoritme, publiku, popularnu tematiku, ton komunikacije i preferirani format sadržaja. Bolje je da budete prisutni na jednoj ili dve mreže, ali sa razvijenom strategijom i definisanim ciljevima, nego da ulažete polovične kapacitete na deset mreža.
Neke mreže idealne su za deljenje sadržaja poput linkova, infografika, neke su bolje za vizuelno predstavljanje proizvoda, na nekima ćete imati odličan organski doseg, neke će vam donositi lead-ove… Odaberite onu koja odgovara vašim ciljevima i kreirajte zaseban sadržaj baš za nju.
6. MIT: Društvene mreže su besplatne
Realnost: Nisu besplatne. Onog momenta kad odlučite da komunicirate svoj proizvod ili uslugu na društvenim mrežama, vi ulazite u sferu plaćenog oglasnog prostora. Ovo dalje znači da kad razgovaramo o Social Media Buying budžetu, nije pitanje “Da li da odvojimo neki budžet” već “Koliko?” ili još bolje “Kako da najbolje rasporedimo postojeći budžet da bismo postigli zacrtane rezultate?”.
Osim tih očiglednih troškova oglašavanja, ono što takođe košta je kreiranje strategije, kreiranje svih tipova sadržaja (tekst, vizuali, video, infografici, e-books, email kampanje, itd.), kao i svakodnevno održavanje stranice (community management).
7. MIT: Društvene mreže i B2B ne idu zajedno
Realnost: Mnoge velike B2B kompanije imaju popularne, aktivne kanale. Možda biste na prvu loptu pomislili da su u pitanju samo LinkedIn i Facebook, ali zapravo čak i taj glamurozni, milenijalski svet Instagrama obiluje B2B sadržajem. Samo neki od uspešnih primera su General Electric, Later, Hubspot, Cisco… Uostalom, ako Lufthansa Cargo može da ima kampanju „Kako da kupite avion?“ sigurno postoji način da i vi iskomunicirate vašu uslugu preko društvenih mreža. 🙂
8. MIT: Važno je šta JA kao brend imam da kažem
Realnost: Ako pogledate stare tekstove o društvenim mrežama, videćete da se kao njihova najveća prednost pominje DVOSMERNA komunikacija sa potrošačima. Drugim rečima, cela poenta održavanja ovih kanala komunikacije je da kompanija ima dodir sa svojim kupcima, da se njihova strana čuje i vidi.
Ovo je odlična prilika da od korisnika dobijete povratne informacije i sugestije, saznate šta vaše kupce muči i raduje, ali i dobijete dodatne ideje za sadržaj. Korisnici žele da osećaju da su deo nečega, a to je moguće samo ako postoji dijalog.
Pročitajte još i:
Komentari su onemogućeni