Često čujem ili pročitam pitanja tipa „Gde da naučim digital?“, „Jel ima neki kurs za to?“, „Kome da platim?“, „Da li je to za mene?“, „Radim social, ali želim da naučim više“ i slično.
Besplatni online kursevi – da li valjaju?
Pre nego što gladni znanja izvadite 200 evra, hajde prvo da vidimo koje su to prednosti besplatnih kurseva koje možete da pohađate preko interneta.
Postoje online kursevi koji su ODLIČNI, BESPLATNI i SVIMA DOSTUPNI. Lekcije su uglavnom u video formatu, često i tekstualnom. Pristupate im onda kad vi želite u skladu sa vašim mogućnostima i slobodnim vremenom.
Tokom i na kraju kursa uglavnom vas čeka i test koji će vam pomoći da ocenite svoje znanje. Ono što je takođe bitno je da mnogi kursevi nude i sertifikat koji vam može pomoći prilikom traženja prakse/posla.
Još jedna veoma bitna stvar je da je digitalni marketing veoma širok pojam. Obuhvata veliki broj zanimanja koji zahtevaju i kreativne i verbalne i analitičke sposobnosti. Preporuka je da prvo istražite opšte besplatne kurseve, pa kad vidite šta vas najviše zanima – nađete dobar, usko stručni, plaćeni kurs na tu temu. Primera radi, neki od vas će se možda pronaći u PPC oglašavanju i brojevima, dok će neki želeti da se bave kreativnim pisanjem za online prodaju.
Najpoznatije platforme za besplatne kurseve su Google, Facebook, Udemy i HubSpot, a u nastavku možete da pronađete konkretne predloge.
Sertifikat: Da
Namenjen za: Sve
Alfa i omega, konkretan primer kako treba da izgleda jedan sažet i jasan kurs. Idealan je za početnike koji žele da zarone u digital i upoznaju se sa funkcionisanjem osnovnih digitalnih kanala. Odličan je i za preduzetnike koji se ne bave marketingom, ali žele da dobiju nove ideje za razvoj biznisa. Dobar je i za stručnjake koji žele za kratko vreme da obnove svoje znanje.
Ovaj kurs je zapravo kreiran kao savršeni Digital for dummies, pa može biti zgodan ukoliko spremate neku prezentaciju za studente/početnike ili klijente koji su manje upoznati sa digitalom. Kurs je zabavan, prepun primera i vežbi. Na kraju se radi finalni test i dobija se sertifikat.
Legenda kaže da ovaj sertifikat koji dobijete mora da se objavi kao post na LinkedIn-u. 🙂
Kratka napomena: U okviru Google-a, postoji i Google Online Marketing Challenge (OMC). E sad, u čemu je razlika u odnosu na Digital Garage? U tome što je OMC program namenjen studentskim timovima koji žele da kroz praktičan rad i saradnju sa neprofitnim organizacijama unaprede svoje digitalno znanje. Google polaznicima daje budžet od ukupno 10 000 dolara za kreiranje pravih Google kampanja, sve sa ciljem podsticanja pozitivnih promena u svetu.
Sertifikat: Da
Namenjen za: Učenje osnova inbound marketinga
Ovo je prvi digital kurs ikada koji sam položila i samim tim meni najdraži. 🙂 HubSpot Academy generalno ima odlične kurseve, ali ovaj je najpoznatiji jer pokriva različite oblasti i obezbeđuje vam sertifikat. Polaznici uče osnove tema kao što su kreiranje sadržaja, promocija na društvenim mrežama, SEO, blogovanje, optimizacija konverzija, prikupljanje lead-ova, email marketing – i kako svi ovi kanali i taktike funkcionišu zajedno u cilju privlačenja kupaca.
Napomena: Pored ovog Inbound Marketing kursa, postoje još i Inbound i Inbound Sales kursevi, koji su više fokusirani na prodaju.
Sertifikat: Da
Namenjen za: One koje zanima kreiranje sadržaja za digitalne kanale
Ovaj kurs sa sertifikatom sastoji se od 11 lekcija i traje oko 4.5 sata. Na kraju svake lekcije nalazi se kviz. Nakon završenog kursa imaćete osnovno funkcionalno znanje iz oblasti content marketinga. Između ostalog, naučićete kako da pričate dobre priče, kreirate, promovišete, ali i reciklirate sadržaj kako biste mu dali nova značenja i vrednost.
-
SEMrush Academy SEO kursevi
Sertifikat: Da
Namenjen za: Široke narodne mase
SEMrush eksperti i saradnici pripremili su više kurseva iz oblasti online marketinga, pa ćete na njihovoj platformi pronaći i one o content i social media marketingu. Što se tiče SEO kurseva, imaju ih tri. Jedan se odnosi na obuku iz korišćenja SEM alata. S obzirom na to da se alati plaćaju, možda je bolje da preskočite te lekcije, i pogledate dva druga kursa: SEO Fundamentals Course with Greg Gifford i Technical SEO course with Bastian Grimm.
Za oba kursa možete da polažete i ispit, kao i da dobijete sertifikat.
Sertifikat: Ne
Namenjen za: polaznike svih nivoa – od početnika do stručnjaka
Iako kurs dolazi iz Ahrefs radionice, ovaj kurs nije suvoparna promocija njihovog alata, iako ih obilno prezentuju. Drugim rečima, ovaj kurs vas ne uči samo kako da koristite Ahrefs, već vas uči osnovama i najboljim praksama kvalitetnog online marketinga, uz korišćenje Ahrefs alata. Ipak, sve što naučite možete da primenite i bez ovog servisa.
Sertifikat: Ne
Namenjen za: početnike
Autor kursa je ni manje ni više nego osnivač Moz-a Rand Fishkin. Kurs traje oko 3.5 sata i zapravo predstavlja kompilaciju Whiteboard Friday videa po kojima je Fishkin poznat. Na kraju kursa dobija se i sertifikat, iako je sam kurs više teorijski, nego praktičan. Preporuka za početnike je da ovaj kurs uzmu kao polaznu tačku, a posle nastave sa nekim od intenzivnijih SEO kurseva.
Napomena: Na MOZ sajtu postoji MOZ Academy sa većim brojem kurseva koji se plaćaju. Ovaj na Udemy platformi je opšti, početnički i besplatan.
Sertifikat: Da
Namenjen za: one koji već imaju iskustva sa društvenim mrežama i žele da unaprede svoje znanje
Serija lekcija pokriva teme u koje spadaju definisanje strategije za nastup na društvenim mrežama, upravljanje kanalima na društvenim mrežama i komunikacija s publikom, sadržaj, povećanje dosega, oglašavanje, itd. Kurs ukupno traje oko 5 sati, a na kraju dobijate i sertifikat.
Sertifikat: Ne
Namenjen za: početnike
GenM studentima/polaznicima nudi mogućnost da se povežu sa tutorima i rade online prakse nekoliko sati nedeljno. E sad, u okviru ove mentorship platforme, nalaze se i besplatni kursevi iz oblasti digitalnog marketinga. Lekcije su veoma dinamične, konkretne, sa primerima, kratkim kvizovima i drže pažnju. Social Media kurs pokriva sledeće teme: Facebook, Twitter, Instagram, Google, Yelp, LinkedIn, Pinterest, TikTok i YouTube, dok je Influencer Marketing poseban trening.
Sertifikat: Da
Namenjen za: One koji žele da nauče Facebook oglašavanje
Facebook Blueprint je kolekcija online kurseva koji imaju za cilj da u potpunosti osposobe polaznika za korišćenje svih mogućnosti koje ova mreža pruža. Ima ih više od 75 koji su podeljeni na tematske celine kao što su: osnove Facebook mreže i oglašavanja, targetiranje prave publike, promocija aplikacije, povećanje online i offline prodaje, upravljanje oglasima i analitika, monetizacija sadržaja… Naravno, ne morate prelaziti sve jedinice i teme, već imate mogućnost da izaberete ono što vas zanima.
Facebook Blueprint nudi i mogućnost dobijanja sertifikata koji se odnosi na napredno znanje Facebook oglašavanja. Cena je oko 150 dolara po ispitu. Kako biste dobili sertifikat, morate položiti osnovni ispit – Facebook Advertising Core Competencies, a onda uz njega jedan od ova dva: Facebook Certified Planning Professional ili Facebook Certified Buying Professional
Sertifikat: Da
Namenjen za: Sve
Odlična platforma za učenje za početnike. Lekcije su kratke i mnogobrojne, tako da možete malo po malo, sitnim koracima da zaronite u svet programmatica, AdWords-a, Doubleclicka, video oglasa… Osim lekcija, ovde se nalaze i interaktivni kvizovi.
Kako funkcioniše? U okviru kurseva za Google oglašavanje postoji 6 modula (Search, Display, Mobile…). Svaki modul zahteva da pređete i položite dva kursa. Jedan je uvek Ads Fundamentals, dok se drugi kurs razlikuje u zavisnosti od modula. Nakon što položite oba kursa, dobijete sertifikat za tu oblast.
Sertifikat: Da
Namenjen za: unapređenje online poslovanja, online prodaje, generisanje lead-ova i konverzija
Šest kurseva (početni, napredni, power users…) naučiće vas da koristite Google alate za analizu rezultata svog online poslovanja. Nakon završetka kursa, možete da polažete i test – Google Analytics Individual Qualification.
Za kraj, ne zaboravite da teorija ne znači ništa bez prakse! 🙂 Sve što učite online, pokušajte da primenite u realnom životu. Napravite neki sajt, osmislite Instagram stranicu, napišite svoj prvi blog post ili se prijavite za posao.
Eto, to je to za sad. 🙂 Ako imate još neki predlog pišite u komentarima. Bitno je samo da su kursevi svima dostupni, besplatni i kvalitetni.
Hvala mnogo na ovom tekstu!
kursevi na Googlu nemaju (digitalna garaza) uslov da se nakon polozenog testa ostavi post na Linkedinu da bi se dobio sertifikat.
Zanima me da li je potrebno znanje engleskog jezika? asrdacan pozdrav
Draga Anđelka, da, za učenje digitalnog marketinga i navedene kurseve, potrebno je znanje engleskog jezika. 🙂
Draga Una,
Kako ulazim u svet digitalnog marketinga, tvoji tekstovi su mi od izuzetne koristi. Hvala što si nesebično podelila svoje znanje o besplatnim kursevima.
Pozdrav.
Ljudi će pomisliti da sam ovo sama sebi pisala. 🙂 Hvala na lepim rečima i srećno u daljem usavršavanju. 🙂
Una, jedinstvena, hvala puno na podeljenim savetima ili predlozima
Draga Una ,da li se dobija sertifikat po zavrsenom kursu?
Hvala
Zdravo, za svaki kurs je navedeno da li se dobija sertifikat. 🙂