Najbolji besplatni online kursevi: digitalni marketing

Često čujem ili pročitam pitanja tipa „Gde da naučim digital?“, „Jel ima neki kurs za to?“, „Kome da platim?“, „Da li je to za mene?“, „Radim social, ali želim da naučim više“ i slično.

Besplatni online kursevi – da li valjaju?

Pre nego što gladni znanja izvadite 200 evra, hajde prvo da vidimo koje su to prednosti besplatnih kurseva koje možete da pohađate preko interneta.

 

Postoje online kursevi koji su ODLIČNI, BESPLATNI i SVIMA DOSTUPNI. Lekcije su uglavnom u video formatu, često i tekstualnom. Pristupate im onda kad vi želite u skladu sa vašim mogućnostima i slobodnim vremenom.

 

Tokom i na kraju kursa uglavnom vas čeka i test koji će vam pomoći da ocenite svoje znanje. Ono što je takođe bitno je da mnogi kursevi nude i sertifikat koji vam može pomoći prilikom traženja prakse/posla.

 

Još jedna veoma bitna stvar je da je digitalni marketing veoma širok pojam. Obuhvata veliki broj zanimanja koji zahtevaju i kreativne i verbalne i analitičke sposobnosti. Preporuka je da prvo istražite opšte besplatne kurseve, pa kad vidite šta vas najviše zanima – nađete dobar, usko stručni, plaćeni kurs na tu temu. Primera radi, neki od vas će se možda pronaći u PPC oglašavanju i brojevima, dok će neki želeti da se bave kreativnim pisanjem za online prodaju.

 

Najpoznatije platforme za besplatne kurseve su Google, Facebook, Udemy i HubSpot, a u nastavku možete da pronađete konkretne predloge.

 

  1. Google Digital Garage – Fundamentals of Digital Marketing

Sertifikat: Da

Namenjen za: Sve

Alfa i omega, konkretan primer kako treba da izgleda jedan sažet i jasan kurs. Idealan je za početnike koji žele da zarone u digital i upoznaju se sa funkcionisanjem osnovnih digitalnih kanala. Odličan je i za preduzetnike koji se ne bave marketingom, ali žele da dobiju nove ideje za razvoj biznisa. Dobar je i za stručnjake koji žele za kratko vreme da obnove svoje znanje.

Ovaj kurs je zapravo kreiran kao savršeni Digital for dummies, pa može biti zgodan ukoliko spremate neku prezentaciju za studente/početnike ili klijente koji su manje upoznati sa digitalom. Kurs je zabavan, prepun primera i vežbi. Na kraju se radi finalni test i dobija se sertifikat.

Legenda kaže da ovaj sertifikat koji dobijete mora da se objavi kao post na LinkedIn-u. 🙂

Kratka napomena: U okviru Google-a, postoji i Google Online Marketing Challenge (OMC). E sad, u čemu je razlika u odnosu na Digital Garage? U tome što je OMC program namenjen studentskim timovima koji žele da kroz praktičan rad i saradnju sa neprofitnim organizacijama unaprede svoje digitalno znanje. Google polaznicima daje budžet od ukupno 10 000 dolara za kreiranje pravih Google kampanja, sve sa ciljem podsticanja pozitivnih promena u svetu.

  1. HubSpot Academy Inbound Marketing

Sertifikat: Da

Namenjen za: Učenje osnova inbound marketinga

Ovo je prvi digital kurs ikada koji sam položila i samim tim meni najdraži. 🙂 HubSpot Academy generalno ima odlične kurseve, ali ovaj je najpoznatiji jer pokriva različite oblasti i obezbeđuje vam sertifikat. Polaznici uče osnove tema kao što su kreiranje sadržaja, promocija na društvenim mrežama, SEO, blogovanje, optimizacija konverzija, prikupljanje lead-ova, email marketing – i kako svi ovi kanali i taktike funkcionišu zajedno u cilju privlačenja kupaca.

Napomena: Pored ovog Inbound Marketing kursa, postoje još i Inbound i Inbound Sales kursevi, koji su više fokusirani na prodaju.

  1. HubSpot Academy Content Marketing

Sertifikat: Da

Namenjen za: One koje zanima kreiranje sadržaja za digitalne kanale

Ovaj kurs sa sertifikatom sastoji se od 11 lekcija i traje oko 4.5 sata. Na kraju svake lekcije nalazi se kviz. Nakon završenog kursa imaćete osnovno funkcionalno znanje iz oblasti content marketinga. Između ostalog, naučićete kako da pričate dobre priče, kreirate, promovišete, ali i reciklirate sadržaj kako biste mu dali nova značenja i vrednost.

  1. SEMrush Academy SEO kursevi

Sertifikat: Da

Namenjen za: Široke narodne mase

SEMrush eksperti i saradnici pripremili su više kurseva iz oblasti online marketinga, pa ćete na njihovoj platformi pronaći i one o content i social media marketingu. Što se tiče SEO kurseva, imaju ih tri. Jedan se odnosi na obuku iz korišćenja SEM alata. S obzirom na to da se alati plaćaju, možda je bolje da preskočite te lekcije, i pogledate dva druga kursa: SEO Fundamentals Course with Greg Gifford i Technical SEO course with Bastian Grimm.

Za oba kursa možete da polažete i ispit, kao i da dobijete sertifikat.

  1. Marketing with Ahrefs – Ahrefs Academy

Sertifikat: Ne

Namenjen za: polaznike svih nivoa – od početnika do stručnjaka

Iako kurs dolazi iz Ahrefs radionice, ovaj kurs nije suvoparna promocija njihovog alata, iako ih obilno prezentuju. Drugim rečima, ovaj kurs vas ne uči samo kako da koristite Ahrefs, već vas uči osnovama i najboljim praksama kvalitetnog online marketinga, uz korišćenje Ahrefs alata. Ipak, sve što naučite možete da primenite i bez ovog servisa.

  1. SEO Training Course by Moz

Sertifikat: Ne

Namenjen za: početnike

Autor kursa je ni manje ni više nego osnivač Moz-a Rand Fishkin. Kurs traje oko 3.5 sata i zapravo predstavlja kompilaciju Whiteboard Friday videa po kojima je Fishkin poznat. Na kraju kursa dobija se i sertifikat, iako je sam kurs više teorijski, nego praktičan. Preporuka za početnike je da ovaj kurs uzmu kao polaznu tačku, a posle nastave sa nekim od intenzivnijih SEO kurseva.

Napomena: Na MOZ sajtu postoji MOZ Academy sa većim brojem kurseva koji se plaćaju. Ovaj na Udemy platformi je opšti, početnički i besplatan.

  1. HubSpot Social Media

Sertifikat: Da

Namenjen za: one koji već imaju iskustva sa društvenim mrežama i žele da unaprede svoje znanje

Serija lekcija pokriva teme u koje spadaju definisanje strategije za nastup na društvenim mrežama, upravljanje kanalima na društvenim mrežama i komunikacija s publikom, sadržaj, povećanje dosega, oglašavanje, itd. Kurs ukupno traje oko 5 sati, a na kraju dobijate i sertifikat.

  1. GenMCo – Social Media

Sertifikat: Ne

Namenjen za: početnike

GenM studentima/polaznicima nudi mogućnost da se povežu sa tutorima i rade online prakse nekoliko sati nedeljno. E sad, u okviru ove mentorship platforme, nalaze se i besplatni kursevi iz oblasti digitalnog marketinga. Lekcije su veoma dinamične, konkretne, sa primerima, kratkim kvizovima i drže pažnju. Social Media kurs pokriva sledeće teme: Facebook, Twitter, Instagram, Google, Yelp, LinkedIn, dok je Influencer Marketing poseban trening.

  1. Facebook Blueprint

Sertifikat: Da

Namenjen za: One koji žele da nauče Facebook oglašavanje

Facebook Blueprint je kolekcija online kurseva koji imaju za cilj da u potpunosti osposobe polaznika za korišćenje svih mogućnosti koje ova mreža pruža. Ima ih više od 75 koji su podeljeni na tematske celine kao što su: osnove Facebook mreže i oglašavanja, targetiranje prave publike, promocija aplikacije, povećanje online i offline prodaje, upravljanje oglasima i analitika, monetizacija sadržaja… Naravno, ne morate prelaziti sve jedinice i teme, već imate mogućnost da izaberete ono što vas zanima.

Facebook Blueprint nudi i mogućnost dobijanja sertifikata koji se odnosi na napredno znanje Facebook oglašavanja. Cena je oko 150 dolara po ispitu. Kako biste dobili sertifikat, morate položiti osnovni ispit – Facebook Advertising Core Competencies, a onda uz njega jedan od ova dva: Facebook Certified Planning Professional ili Facebook Certified Buying Professional

  1. Google Academy for Ads

Sertifikat: Da

Namenjen za: Sve

Odlična platforma za učenje za početnike. Lekcije su kratke i mnogobrojne, tako da možete malo po malo, sitnim koracima da zaronite u svet programmatica, AdWords-a, Doubleclicka, video oglasa… Osim lekcija, ovde se nalaze i interaktivni kvizovi.

Kako funkcioniše? U okviru kurseva za Google oglašavanje postoji 6 modula (Search, Display, Mobile…). Svaki modul zahteva da pređete i položite dva kursa. Jedan je uvek Ads Fundamentals, dok se drugi kurs razlikuje u zavisnosti od modula. Nakon što položite oba kursa, dobijete sertifikat za tu oblast.

  1. Google Analytics Academy

Sertifikat: Da

Namenjen za: unapređenje online poslovanja, online prodaje, generisanje lead-ova i konverzija

Šest kurseva (početni, napredni, power users…) naučiće vas da koristite Google alate za analizu rezultata svog online poslovanja. Nakon završetka kursa, možete da polažete i test – Google Analytics Individual Qualification. 


 

Za kraj, ne zaboravite da teorija ne znači ništa bez prakse! 🙂 Sve što učite online, pokušajte da primenite u realnom životu. Napravite neki sajt, osmislite Instagram stranicu, napišite svoj prvi blog post ili se prijavite za neku praksu ili posao ovde. 

Eto, to je to za sad. 🙂 Ako imate još neki predlog pišite u komentarima.

Bitno je da su kursevi svima dostupni, besplatni i kvalitetni.

Una Autor članka

Jedan komentar

  1. Aleksandra
    11/06/2019
    Odgovori

    Hvala mnogo na ovom tekstu!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.