Mladi žele privatnost i tišinu na radnom mestu

Kad kažemo „mladi“, na koga tačno mislimo?

U kategoriju mladih ubrajaju se uglavnom mlađi od 30 godina, što znači deo generacije milenijalaca (oni rođeni kasnih 80-ih i početkom 90-ih) i dobar deo generacije Z (rođeni u drugoj polovini 90-ih i početkom novog milenijuma).

Zašto nam je važno šta oni misle?

Jer su to generacije koje polako ulaze ili su već ušle na tržište rada i uskoro će činiti glavnu pokretačku snagu u poslovima novog doba – uglavnom iz oblasti novih tehnologija.

Drugim rečima, kako to uvek biva, dolaze nove nade, sa novim idealima, novim vrednostima, željama i potrebama. Mali broj kompanija već je ovo uvideo i radi na uvođenju drugačijih pogodnosti za svoje zaposlene. Ovo su uglavnom IT kompanije koje aktivno prate promene na tržištu rada. Ipak, većina kompanija i dalje živi u 20. veku u kome firme izgledaju kao iz serije The Office.

Rad u prosečnoj digitalnoj agenciji 2019. godine 🙂

U ovom tekstu predstaviću rezultate istraživanja jedne američke kompanije koja je želela da dobije bolji uvid u to šta pripadnici generacije Z žele od svog radnog mesta. Informacije i tekst su preuzeti odavde, jer nisam do sad naišla na domaća istraživanja na datu temu.

Šta kažu rezultati istraživanja?

Ovo su neki od njih:

  • Privatnost: 38% pripadnika generacije Z reklo je da im je san da rade od kuće, dok 37% želi privatnu kancelariju
  • Tišina: Smatraju da je buka uzrok broj 1 za pad produktivnosti na radnom mestu, a za njom slede još i prekidanja od strane kolega i nedostatak privatnosti
  • Personalizacija prostora: 60.5% ispitanika reklo je da ih usrećuje mogućnost personalizacije radnog prostora
  • Hrana: Možda mislite da su stolovi za bilijar i konzole ono što će usrećiti vaše mlade radnike, ali zapravo generacija Z želi da ima obezbeđene obroke na radnom mestu, besplatnu kafu ili čaj i parking
  • Eco-friendly: Kako je u pitanju generacija sa jakim uverenjima, njeni pripadnici misle da je važno da radni prostor funkcioniše u skladu sa održivim razvojem i brigom o životnoj sredini

via GIPHY

Šta tačno (ne) želi generacija Z?

Ovo je prva generacija koja je odrasla u digitalnom svetu. Zato ih i zovu Digital Natives, a kako se kaže – naučili su da svajpuju pre nego što su naučili da hodaju. Navikli su da multitaskuju, zbog čega se slabije fokusiraju. Nezavisni su, ali nespremni da preuzimaju rizike, vole tehnologije, ali ne vole da komuniciraju putem nje. Zato im na radnom mestu najviše odgovaraju privatne kancelarije ili čak rad od kuće. Nije im strana ni ideja freelance rada sa svih meridijana (digitalni nomadi). Najviše vole da rade sami jer veruju u ono „Ako želiš da nešto bude urađeno dobro, uradi to sam“. Ovo naravno ne znači da su nesposobni za timski rad, već samo da više preferiraju onaj samostalni.

Iako smatraju da rad u otvorenim prostorima ima prednosti kao što su saradnja i transparentnost, izazovi su ipak veći od benefita. Buka je ubedljivo najveća smetnja, koja se neutrališe prelaznim rešenjima. Neka od njih su korišćenje slušalica, zvučna izolacija, pregradni zidovi i obezbeđivanje manjih kancelarija u koje zaposleni mogu da dođu da rade po potrebi.

generacija-z-radno-mesto-commercialcafe-4

Što se ishrane tiče, ne žele da troše vreme na razmišljanje o obrocima. Ne dopada im se ideja o pripremi hrane kod kuće. kao ni čekanje u prodavnicama ili naručivanje fast food-a. Zato je 49% ispitanika reklo da najvećom prednošću nekog poslodavca smatraju ponudu obroka i besplatnu kafu i čaj. Velike kompanije kao što su Google, Facebook, Dropbox, Twitter i LinkedIn već sad zaposlenima nude veliki izbor hrane i pića u kantinama. Osim toga, zdrava i kuvana hrana pozitivno utiču na produktivnost i psihofizičko zdravlje zaposlenih.

Takođe, pripadnici Generacije Z pobornici su reciklaže i uvođenja novih oblika obnovljive enerije. Uzimaju za ozbiljno negativne posledice klimatskih promena i zagovornici su prava životinja. Zato im je važno da rade za kompanije koje su eco-friendly pa se protive upotrebi plastićnih čaša i zalažu za smanjenje upotrebe papira.

via GIPHY

 

A šta vi mislite o idealnoj organizaciji radnog prostora? Glasajte u anketi ispod 🙂

Una Autor članka

Komentari su onemogućeni