U ovom tekstu govorićemo o tome kako je jedan domaći brend odlučio da izađe iz standardnih okvira display oglašavanja i pojavi se na PornHub-u, najpoznatijem svetskom sajtu za odrasle.
Ne samo da je ovaj iskorak hrabar, zabavan i pokazuje da se neko zapravo iscimao da uradi nešto drugačije, nego ćete retko naći bolji primer „saradnje“ platforme i teme oglašavanja. Jer budimo realni, nije li brzi internet, koji je tema kampanje, ubedljivo najvažnija stvar kada hitno želite da učitate 18+ video?
Kako izgleda medijski plan u Srbiji?
Za one koji ne znaju, u „normalnim“ okolnostima, medijski plan za digital kampanju u Srbiji izgleda otprilike ovako:
- Social platforme – U najvećoj meri, ovo se odnosi na oglašavanje na Facebooku i Instagramu, a oglasi su optimizovani za impresije, engagement i klikove. Kako se uglavnom ne rade prodajne, nego awareness kampanje, ne mere se konverzije.
- Google oglašavanje – Budžet se raspoređuje na Search i Display, i manji deo obično ode na YouTube.
- Local Display – Budžeti za LDN nisu mali, ali su centralizovani, što znači da se najveći broj brendova oglašava na nekoliko najvećih portala. Zbog toga, kad uđete na te najposećenije sajtove, iskočiće vam desetine oglasa na jednoj strani.
Znam da među vama ima stručnjaka koji ovo čitaju i pomisle „To nije istina, naši media planovi su mnogo kompleksniji“. Verovatno jesu, ako radite sa velikim budžetima ili za više tržišta ili se bavite online prodajom. Svakodnevna realnost za većinu medijaša je da budžeti odlaze na always on kampanje na FB + IG + Search, dok se Display radi kampanjski zbog viših cena. Influenseri nisu na listi jer se oni takođe angažuju uglavnom kampanjski, kada je potrebno u kratkom roku proširiti priču o proizvodu.
Orion „Nenadwebiv“ kampanja na PornHub platformi
Kad pogledate podatke iz Digital 2020 izveštaja, videćete da u Srbiji imamo 3 miliona korisnika na Fejsbuku i 2.1 milion na Instagramu. To je zaista impresivan broj i brendovi se, zbog masovnosti i niske cene, često fokusiraju na te kanale. Nažalost, kao rezultat takvog strateškog pristupa, imamo hiperprodukciju sadržaja i oglasa, koji „zatrpavaju“ korisnika i svode njegovu pažnju na minimum.
Zato se valja zapitati ima li života van Fejsbuka i koliko još digitalnih platformi postoji koje su ostale „ispod radara“ medijaša i oglašivača?
Dok čekamo da se lokalni brendovi aktiviraju na manje očekivanim mestima kao što su WeTransfer sajt (za sada znam samo jedan koji je iskoristio ovu mogućnost) ili Tinder, možemo da se pozabavimo aktuelnim kampanjama na domaćem tržištu koje su izašle iz okvira očekivanog.
Orion telekom, srpski internet provajder, je pokrenuo display kampanju pod sloganom „Nenadwebiv“ na sajtu PornHub u julu 2020. godine. Cilj kampanje je promocija brzog interneta, i u tu svrhu kreirane su tri kreative koje na duhovit način ilustruju internet brzine. Kampanja obuhvata poruke namenjene strejt i gej populaciji, kao i posebne landing stranice koje dočekuju korisnike kada kliknu na baner!
Poslednji korak (kreiranje zasebnih landing stranica) je strateški dobro promišljen, s obzirom na to da na Orion sajtu preovlađuju svetle boje i slike porodice. Za korisnika bi bio veliki šok da direktno sa sadržaja za odrasle upadne na roze sajt sa porodičnom tematikom. Verovatno bi mislio da je posredi neka greška, što nikako ne želite kada privlačite potencijalne kupce!
Kada korisnik klikne na sliku i dođe na odgovarajući landing page (tri landing stranice za tri kreative), dočekuje ga nastavak teksta sa oglasa, koji objašnjava samu uslugu i poziva korisnika da se prijavi.
Zašto baš PornHub?
Iako ne postoje zvanični podaci za Srbiju, na osnovu dostupne analitike, možemo da napravimo estimaciju impresija. Primera radi, u Austriji koja ima malo više stanovnika od Srbije, na dnevnom nivou se ostvari 24 miliona prikaza oglasa na mreži sajtova za odrasle koji su pod okriljem TrafficJunky platforme, dok je sam PornHub sajt po broju poseta na 21. mestu u svetu.
Ako svi znamo da su ovi sajtovi veoma posećeni, i ako i podaci to pokazuju, zašto se onda više brendova ne oglašava na njemu? Samo neki od razloga su:
- Ne znaju kako. Veoma je lako, objasniću vam u nastavku teksta kako funkcioniše TrafficJunky platforma.
- Plaše se. Ne žele da se njihov brend povezuje sa nemoralnim aktivnostima. Ovo mogu da razumem, s tim što verujem da veliki broj brendova može da nađe odgovarajući ugao u kome će se adekvatna promo poruka na zabavan, direktan način povezati sa tematikom sajta. Konkretno, do sad sam na regionalnom nivou videla samo dva brenda koja se oglašavaju na PornHub sajtu, a to su A1 telekom i MozzartBet. Ne zaboravite jednu bitnu stvar, a to je da vi želite da se približite korisniku. Ako je on na nekom sajtu, zašto je vas sramota da budete na istom mestu?
- Nema ko da ih uputi. Ovo je poruka za sve medijaše da se opuste i dozvole sebi da ponude klijentu nešto drugačije. Postoje oni koji će to prihvatiti.
Šta je TrafficJunky platforma i kako radi?
U pitanju je platforma za oglašavanje na najposećenijim svetskim sajtovima za odrasle. Po popularnosti se najviše ističe PornHub, a pored njega, tu je još desetak adresa. Pravljenje profila je potpuno besplatno, tako da svako od vas može da se registruje i istraži opcije.
Prilikom kreiranja kampanje, definisaćete vašu ciljnu grupu, a neki od parametara su: strejt/gej, lokacija (na nivou države, okruga i grada), vreme prikazivanja (datumi, satnice), uređaji, browseri, itd. Nakon izbora ciljne grupe, prelazi se na kreiranje oglasa i podešavanje dnevnog budžeta. Na osnovu njega se dobija estimacija prikaza.
Za dodatno planiranje kampanje, i specifikacije u pogledu dimenzija, veličina i formata, može vam pomoći njihov Media Kit, kao i chat podrška.
Budite prva osoba koja će da komentariše