Stigao u Srbiju: Facebook chatbot nagradni kviz

O upotrebi chatbotova se dosta pisalo u poslednjih par godina, ali stiče se utisak da brendovi na domaćem tržištu još uvek nisu maksimalno iskoristili njihove mogućnosti. Jedan od razloga može biti taj da postojeće popularne i finansijski dostupne platforme za kreiranje još uvek nemaju dovoljno razvijenu veštačku inteligenciju koja bi mogla u potpunosti da zameni živog čoveka, preuzme ulogu korisničke podrške i razgovora s korisnicima na srpskom jeziku. Redak primer korišćenja chatbota na domaćem tržištu desio se 2018. godine. Tada je Tuborg aktivirao korisnike koji su putem bota mogli da prolaze kroz životna putovanja i uspomene izabranih influensera i na taj način sagledaju Beograd drugim očima.

Botovi koji postoje na globalnom tržištu uglavnom se baziraju na principu ponuđenih odgovora (korisnik dobije opcije i klikom bira onu koja mu odgovara), a jedan od retkih ali odličnih primera mašina koje „razgovaraju“ sa korisnicima je bot kojeg je National Geographic napravio za prvu sezonu serije „Genije“. 

Ipak, da je moguće iskoristiti potencijal automatizacije na najbolji mogući način, govori nagradni kviz brendova Staropramen i Bavaria. Ova dva brenda Apatinske pivare su leto 2019. odlučili da kroz chatbot kviz na Facebook Messenger-u zabave svoje kupce i nagrade najbolje. Za učešće je bilo dovoljno uneti kod sa računa, nakon čega su takmičari u jednom ili više kola prikupljali bodove i rangirali se na listi. Neke od vrednih nagrada uključivale su put u Holandiju, mini barove, kofere, itd.

 

Realizaciju projekta potpisuje ClickAttack, a na pitanja oko samog procesa i rezultata aktivacije odgovarao je Predrag Radojičić, Managing Director ove agencije.

 

 

  • Mnoge aktivacije u formi kviza do sad su bile postavljane na mikrosajtove organizatora. Koja je prednost organizacije na samoj Facebook Messenger platformi?

Prednost je definitivno ta da korisnici ostaju na dobro poznatoj platformi koju već koriste svakodnevno, i to u velikoj meri – ne samo da je jedna od najkorišćenijih aplikacija za dopisivanje, Facebook Messenger je takođe i jedna od najkorišćenijih mobilnih aplikacija uopšte.

Stoga, korisnici ne moraju posebno odlaziti na njima nepoznat web i tamo obavljati neke akcije, već ulaze u jednostavnu i brzu interakciju, poput bilo kojeg drugog razgovora na Messengeru sa svojim prijateljima.

  • Koliko traje proces izrade ovakve nagradne aktivacije?

Zavisi o nagradnom mehanizmu i funkcionalnostima koje treba razviti, ali obično između 7 dana i tri nedelje.

  • Videli smo koje su prednosti za korisnike, a koje su prednosti za brendove?

Pre svega, to što približava sam brend njegovoj publici – brend doslovno postaje jedan od kontakata u inboxu korisnika. Takođe, interakcija se pojednostavljuje i to putem već poznatog user experience-a koji nudi Facebook Messenger. Konkretno u slučaju korišćenja chatbota na Messengeru, on najpre omogućava brendovima da povećaju broj korisnika na vlastitoj Facebook stranici, te da prošire svoju publiku, što kasnije mogu iskoristiti za druge vrste promocija, aktivacija i prodaje.

Takođe, inovativnim korišćenjem chatbota brend se ističe u odnosu na svoje konkurente i ostale načine vođenja nagradnih igara poput SMS-a, koji možda više i nisu toliko efikasni, jer se korisnici i njihove navike mijenjaju.

Dodajmo i da kao svaka nova tehnologija, chatbot svojom automatizacijom može zameniti mnogo funkcija i pojednostaviti procese.

  • Za šta još možemo da koristimo chatbota, osim za nagradni kviz?

Osim za nagradne igre, chatbot može poslužiti kao servis u brojne svrhe, npr: za glasanje, naručivanje hrane, pri organizaciji evenata, programe vernosti (loyalty)… On omogućava bržu interakciju s korisnicima i na taj način često štedi vreme koje je potrebno za odgovaranje na različite upite.

 

 

 

  • ClickAttack klijentima nudi veliki izbor interaktivnih digitalnih proizvoda koji imaju za cilj da kroz igru angažuju korisnike na digitalnim kanalima. Koji formati su trenutno najtraženiji i na kojim platformama (Viber, Facebook…)?

Razvijamo i isporučujemo mnogo različitih vrsta digitalnih rešenja za brojne kanale. U pogledu angažmana (engagementa) naglasili bismo kreativne koncepte nagradnih igara, programa vernosti i couponinga na Facebook Messengeru, Viberu i webu.

Osim toga, razvijamo i različita messaging rešenja za Viber, SMS, email itd., zatim i celokupne web sajtove i CMS sisteme, a već dugo proizvodimo inovativne, prilagođene banner formate za oglašivače, te nudimo premium pozicije na najposećenijim portalima u regiji.

Za područje Srbije, svi zainteresovani brendovi, agencije i izdavači mogu se javiti ClickAttack-u na info.rs@clickattack.com, a ostali lokalni kontakti i kancelarije dostupni su ovde.

 

Una Autor članka

Budite prva osoba koja će da komentariše

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.