Da li nosim Rolex – i druga pitanja koja dobijam kao digital marketing konsultant

Život mi se definitivno promenio otkako sam postala konsultant, i to ne toliko u pogledu posla koji radim, već pitanja koja dobijam!

Ako ste prvi put ovde, hajde da se na kratko upoznamo. Ja sam Una, digital konsultant u firmi Alchemists i zaista se ne bavim pranjem para, iako ljudi to često misle kad čuju reč konsultant. 😊

Šta radi konsultant za digitalni marketing?

Konsultuje?!?! Najprostije rečeno, pomažemo klijentima koji „imaju neku ideju o tome šta žele“ da te svoje ideje uobliče, definišu i prevedu u konkretne akcije. U određenoj meri naš posao podrazumeva i edukaciju klijenta, kao i mentoring prilikom implementacije novih ideja.

Imamo razrađen proces rada koji podrazumeva detaljno upoznavanje sa klijentom i njegovim ciljevima. Taj korak nam je neophodan kako bismo mogli da uspostavimo pravu partnersku saradnju, da razumemo klijentove jedinstvene potrebe i probleme s kojima se suočava.  Nakon toga, klijentove poslovne KPI-eve „prevodimo“ u marketing KPI-eve, kako bismo mogli da pratimo napredak. Jedna stvar koju uvek izbegavamo u kreiranju strategije i definisanju targeta je merenje „vanity“ metrika kao što su lajkovi i share-ovi, jer to nije isto što i krajnja konverzija / prodaja.

Iako veći broj agencija na domaćem tržištu nudi strateški konsalting u okviru svojih usluga, naša prednost je u tome što imamo deceniju iskustva baš u toj oblasti. Za nas strategija nije nešto usputno što stavimo na fakturu uz druge stavke, već naša primarna delatnost koju smo usavršili nakon godina i godina operativnog rada.

Pažljivo slušamo klijente i veoma iskreno i otvoreno pristupamo svakome od njih. Najbitnije – uvek imamo u vidu primarni cilj svakog klijenta, a to su – konkretni rezultati i prodaja.

A sad ono zbog čega ste svi kliknuli na ovaj tekst…

Da li se „valjamo u parama“ i spavamo do podneva?

Neke od najčešćih predrasuda kada su u pitanju konsultanti su sledeće: prodaju maglu, peru pare, šifra za konsalting je samo paravan, stalno su na telefonu, uvek su prezauzeti, nose skupe satove i odeću, sastanci se održavaju u restoranima i hotelima, ne ustaju iz kreveta za manje od 1000e, rade samo kad se njima hoće, itd.

Hajde da vidimo da li je to istina! 😊

1. Da li prodajemo maglu? Apsolutno ne, prodajemo strategiju, kao i podršku tokom njene implementacije. Zajedno sa našim klijentima smo na putu ka unapređenju njihovog digitalnog nastupa i vodimo računa o zacrtanom cilju.

2. Da li „peremo pare“? Ne, jer živimo pošteno od svog znanja.

3. Da li smo prezauzeti i uvek na telefonu? Kao i u svakoj firmi, zauzeti smo s vremena na vreme, u zavisnosti od kvartala i (ne)planiranih projekata. Na primer, tokom leta smo svakog petka radili skraćeno. Sada na jesen to više nije moguće, jer se sa krajem godine bliže i nove godišnje strategije, novogodišnje kampanje i sl.

4. Da li nosimo Rolex? Ne, to nam nije omiljeni brend. 😉

5. Gde održavamo sastanke? Najčešće imamo audio/video call, ali naravno da u obzir dolazi i viđanje s klijentom, prilagodljivi smo i otvoreni za sve opcije.

6. Ne ustajemo iz kreveta za manje od 1000e? Cena satnice konsalting usluga je vrlo slična cenama u standarnim marketing agencijama, a ponekad, verovali ili ne, i povoljnija jer su troškovi poslovanja niži (npr. nema troškova produkcije). Za svaki projekat, po standardnoj proceduri, klijenti dobijaju procenu troška i obim usluga, tako da smo od starta veoma transparentni.

Nesporazum nastane kad ljudi misle da mi „samo nešto pričamo“ i uzimamo pare za to. U realnosti, nama je za jedan projekat, u proseku, potrebno između 5 i 100 radnih sati. U to spada istraživanje klijenta i industrije u kojoj posluje, analiza postojećeg stanja u njegovom digitalnom nastupu, definisanje ciljeva, postavljanje nove strategije, taktika i narednih koraka, davanje konkretnih saveta za primenu, edukacija klijenta, kreativne ideje, itd.

Ipak, stiče se utisak da na domaćem tržištu još uvek ne postoji razvijena svest o potrebama konsalting usluga, za šta su delom odgovorne i te čuvene paravan firme i pojam koji ostavlja prostor za različita tumačenja. Zato češće biramo inostrane klijente i projekte. Istovremeno, nadamo se da će u skorijoj budućnosti konsalting u marketingu postati standard i u Srbiji, te da ćemo imati više klijenata na domaćem tržištu.

7. Da li radimo samo kad mi hoćemo? Alchemists funkcioniše potpuno isto kao i većina firmi, radimo od ponedeljka do petka od 9 do 5. Zbog situacije u poslednjih godinu dana, radimo remote, ali rado ćemo vas ugostiti u našoj kancelariji čim se u nju vratimo.

Ako ne prodajemo maglu, šta stvarno prodajemo?

U nastavku ću vam dati primere nekih od projekata kako biste bolje razumeli šta tačno radimo. 😊

Klijent iz ugostiteljske industrije želeo je da u potpunosti promeni svoj lokal. Pored izmena u enterijeru, želeo je i drugačiju klijentelu, pa samim tim i potpuno nov nastup na digitalnim kanalima. Za klijenta smo kreirali komunikacionu platformu, dijametralno suprotnu od onoga što je do sad rađeno. Pored novog tona, definisali smo i nove formate sadržaja, teme komunikacije i nove digital aktivnosti koje izlaze iz standardnog okvira. Na kraju, nadgledali smo kompletan proces produkcije novog sadržaja.

Kako bismo poboljšali prodajne rezultate, u okviru strategije smo dali i konkretne predloge za unapređenje prodajnog levka. Oni uključuju oglase koji vode na prodajne stranice, prikupljanje lead-ova, olakšanje procesa rezervacije i unapređenje korisničkog iskustva, ideje za programe lojalnost, itd.

Dalje, za B2B klijenta iz SaaS industrije smo radili konsalting u oblasti digitalnog sadržaja. Većina stručnjaka na domaćem tržištu ima iskustva u oblasti FMCG ili industrije turizma, što je i logično. Takve industrije su zabavne i lagane. Na kraju krajeva, ne morate da imate napredno tehničko znanje da biste napravili Instagram Story za napolitanke.

Ali šta da radite kad imate veoma specifičnu tehničku uslugu i ciljate mikro nišu? Šta radite kad je vaša ciljna grupa C-level menadžment, a ne tinejdžer kome ćete nešto prodati angažovanjem TikTokera ili YouTubera? Tad vam je potreban ozbiljniji pristup, idealno konsultanta koji ima iskustva u B2B prodaji.

Za ovog klijenta kreirali smo stručne tekstove i blog objave, lead magnete za menadžere, oglase, uradili jedan content projekat i employer branding strategiju.

Često nas klijenti angažuju i za konsalting u oblasti sadržaja (sajt, društvene mreže, njuzleteri, PR tekstovi, landing stranice…), konsalting u oblasti kreiranja kampanja (performance), a na raspolaganju smo i za SEO usluge, digital audit – analizu trenutnog stanja i predloge unapređenja, definisanje i unapređenje korisničkog putovanja, digitalnu transformaciju, pomoć u primeni novih rešenja i alata i još mnogo, mnogo toga.

Konsalting je zabavniji nego što deluje, ali ne tako glamurozan kako ga neki zamišljaju! 😊

Do sledećeg čitanja, zapratite nas na Alchemists LinkedIn stranici.

Una Autor članka

Una je strateg i konsultant u Alchemists timu. Digitalnim marketingom se bavi od 2012. godine, znači još od vremena kad je Facebook bio najkul platforma za mlade. Obožava da vidi dobre rezultate svog rada, što je win-win situacija za nju i klijente. Kada bi osvojila milion evra na lutriji - i dalje bi se bavila digitalnim marketingom (ali u Španiji). U slobodno vreme voli animal print, Liverpool FC i Bajagu. Možete je potkupiti čokoladom.

Budite prva osoba koja će da komentariše

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.