Da li nosim Rolex – i druga pitanja koja dobijam kao digital marketing konsultant

Život mi se definitivno promenio otkako sam postala konsultant, i to ne toliko u pogledu posla koji radim, već pitanja koja dobijam!

Ako ste prvi put ovde, hajde da se na kratko upoznamo. Ja sam Una, digital konsultant u firmi Alchemists i zaista se ne bavim pranjem para, iako ljudi to često misle kad čuju reč konsultant. 😊

Šta radi konsultant za digitalni marketing?

Konsultuje?!?! Najprostije rečeno, pomažemo klijentima koji „imaju neku ideju o tome šta žele“ da te svoje ideje uobliče, definišu i prevedu u konkretne akcije. U određenoj meri naš posao podrazumeva i edukaciju klijenta, kao i mentoring prilikom implementacije novih ideja.

Imamo razrađen proces rada koji podrazumeva detaljno upoznavanje sa klijentom i njegovim ciljevima. Taj korak nam je neophodan kako bismo mogli da uspostavimo pravu partnersku saradnju, da razumemo klijentove jedinstvene potrebe i probleme s kojima se suočava.  Nakon toga, klijentove poslovne KPI-eve „prevodimo“ u marketing KPI-eve, kako bismo mogli da pratimo napredak. Jedna stvar koju uvek izbegavamo u kreiranju strategije i definisanju targeta je merenje „vanity“ metrika kao što su lajkovi i share-ovi, jer to nije isto što i krajnja konverzija / prodaja.

Iako veći broj agencija na domaćem tržištu nudi strateški konsalting u okviru svojih usluga, naša prednost je u tome što imamo deceniju iskustva baš u toj oblasti. Za nas strategija nije nešto usputno što stavimo na fakturu uz druge stavke, već naša primarna delatnost koju smo usavršili nakon godina i godina operativnog rada.

Pažljivo slušamo klijente i veoma iskreno i otvoreno pristupamo svakome od njih. Najbitnije – uvek imamo u vidu primarni cilj svakog klijenta, a to su – konkretni rezultati i prodaja.

A sad ono zbog čega ste svi kliknuli na ovaj tekst…

Da li se „valjamo u parama“ i spavamo do podneva?

Neke od najčešćih predrasuda kada su u pitanju konsultanti su sledeće: prodaju maglu, peru pare, šifra za konsalting je samo paravan, stalno su na telefonu, uvek su prezauzeti, nose skupe satove i odeću, sastanci se održavaju u restoranima i hotelima, ne ustaju iz kreveta za manje od 1000e, rade samo kad se njima hoće, itd.

Hajde da vidimo da li je to istina! 😊

1. Da li prodajemo maglu? Apsolutno ne, prodajemo strategiju, kao i podršku tokom njene implementacije. Zajedno sa našim klijentima smo na putu ka unapređenju njihovog digitalnog nastupa i vodimo računa o zacrtanom cilju.

2. Da li „peremo pare“? Ne, jer živimo pošteno od svog znanja.

3. Da li smo prezauzeti i uvek na telefonu? Kao i u svakoj firmi, zauzeti smo s vremena na vreme, u zavisnosti od kvartala i (ne)planiranih projekata. Na primer, tokom leta smo svakog petka radili skraćeno. Sada na jesen to više nije moguće, jer se sa krajem godine bliže i nove godišnje strategije, novogodišnje kampanje i sl.

4. Da li nosimo Rolex? Ne, to nam nije omiljeni brend. 😉

5. Gde održavamo sastanke? Najčešće imamo audio/video call, ali naravno da u obzir dolazi i viđanje s klijentom, prilagodljivi smo i otvoreni za sve opcije.

6. Ne ustajemo iz kreveta za manje od 1000e? Cena satnice konsalting usluga je vrlo slična cenama u standarnim marketing agencijama, a ponekad, verovali ili ne, i povoljnija jer su troškovi poslovanja niži (npr. nema troškova produkcije). Za svaki projekat, po standardnoj proceduri, klijenti dobijaju procenu troška i obim usluga, tako da smo od starta veoma transparentni.

Nesporazum nastane kad ljudi misle da mi „samo nešto pričamo“ i uzimamo pare za to. U realnosti, nama je za jedan projekat, u proseku, potrebno između 5 i 100 radnih sati. U to spada istraživanje klijenta i industrije u kojoj posluje, analiza postojećeg stanja u njegovom digitalnom nastupu, definisanje ciljeva, postavljanje nove strategije, taktika i narednih koraka, davanje konkretnih saveta za primenu, edukacija klijenta, kreativne ideje, itd.

Ipak, stiče se utisak da na domaćem tržištu još uvek ne postoji razvijena svest o potrebama konsalting usluga, za šta su delom odgovorne i te čuvene paravan firme i pojam koji ostavlja prostor za različita tumačenja. Zato češće biramo inostrane klijente i projekte. Istovremeno, nadamo se da će u skorijoj budućnosti konsalting u marketingu postati standard i u Srbiji, te da ćemo imati više klijenata na domaćem tržištu.

7. Da li radimo samo kad mi hoćemo? Alchemists funkcioniše potpuno isto kao i većina firmi, radimo od ponedeljka do petka od 9 do 5. Zbog situacije u poslednjih godinu dana, radimo remote, ali rado ćemo vas ugostiti u našoj kancelariji čim se u nju vratimo.

Ako ne prodajemo maglu, šta stvarno prodajemo?

U nastavku ću vam dati primere nekih od projekata kako biste bolje razumeli šta tačno radimo. 😊

Klijent iz ugostiteljske industrije želeo je da u potpunosti promeni svoj lokal. Pored izmena u enterijeru, želeo je i drugačiju klijentelu, pa samim tim i potpuno nov nastup na digitalnim kanalima. Za klijenta smo kreirali komunikacionu platformu, dijametralno suprotnu od onoga što je do sad rađeno. Pored novog tona, definisali smo i nove formate sadržaja, teme komunikacije i nove digital aktivnosti koje izlaze iz standardnog okvira. Na kraju, nadgledali smo kompletan proces produkcije novog sadržaja.

Kako bismo poboljšali prodajne rezultate, u okviru strategije smo dali i konkretne predloge za unapređenje prodajnog levka. Oni uključuju oglase koji vode na prodajne stranice, prikupljanje lead-ova, olakšanje procesa rezervacije i unapređenje korisničkog iskustva, ideje za programe lojalnost, itd.

Dalje, za B2B klijenta iz SaaS industrije smo radili konsalting u oblasti digitalnog sadržaja. Većina stručnjaka na domaćem tržištu ima iskustva u oblasti FMCG ili industrije turizma, što je i logično. Takve industrije su zabavne i lagane. Na kraju krajeva, ne morate da imate napredno tehničko znanje da biste napravili Instagram Story za napolitanke.

Ali šta da radite kad imate veoma specifičnu tehničku uslugu i ciljate mikro nišu? Šta radite kad je vaša ciljna grupa C-level menadžment, a ne tinejdžer kome ćete nešto prodati angažovanjem TikTokera ili YouTubera? Tad vam je potreban ozbiljniji pristup, idealno konsultanta koji ima iskustva u B2B prodaji.

Za ovog klijenta kreirali smo stručne tekstove i blog objave, lead magnete za menadžere, oglase, uradili jedan content projekat i employer branding strategiju.

Često nas klijenti angažuju i za konsalting u oblasti sadržaja (sajt, društvene mreže, njuzleteri, PR tekstovi, landing stranice…), konsalting u oblasti kreiranja kampanja (performance), a na raspolaganju smo i za SEO usluge, digital audit – analizu trenutnog stanja i predloge unapređenja, definisanje i unapređenje korisničkog putovanja, digitalnu transformaciju, pomoć u primeni novih rešenja i alata i još mnogo, mnogo toga.

Konsalting je zabavniji nego što deluje, ali ne tako glamurozan kako ga neki zamišljaju! 😊

Do sledećeg čitanja, zapratite nas na Alchemists LinkedIn stranici.

Una Autor članka

Una je strateg i konsultant. Digitalnim marketingom se bavi od 2012. godine, znači još od vremena kad je Facebook bio najkul platforma za mlade. Obožava da vidi dobre rezultate svog rada, što je win-win situacija za nju i klijente. Kada bi osvojila milion evra na lutriji - i dalje bi se bavila digitalnim marketingom (ali u Italiji). U slobodno vreme voli animal print, Liverpool FC i Bajagu. Možete je potkupiti čokoladom.

Budite prva osoba koja će da komentariše

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.