Ko je Mikela, „veštački“ influenser sa 1.5 miliona fanova?

Glamurozni Instagram svet pre nekoliko godina dobio je još jednu uticajnu damu. Ona se zove Mikela (Miquela Sousa), ima 19 godina, i bavi se modelingom i pevanjem. Posećuje najpopularnija mesta, od Coachella festivala do novootvorenih klubova, prepoznatljiva je po urbanom futurističkom stilu, a njene slike objavljuju se u modnim magazinima.

Ona je savršeni predstavnik kalifornijske IT devojke.

I ne postoji.

Napravljena je, i to korištenjem CGI tehnologije.

View this post on Instagram

Drop your favorite color in the comments 👛

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Kako je nastala Mikela?

Mikela je „aktivirana“ na Instagramu u aprilu 2016. godine i od samog početka korisnici su se pitali kakva neobična priča se krije iza profila @lilmiquela. Neki su (ispravno) tvrdili da je u pitanju CGI, drugi da se radi o kombinaciji korišćenja fotografije tela prave žene i digitalno dodatom licu. Neki korisnici su čak bili ubeđeni da je u pitanju kampanja za igricu The Sims. Oni kritički nastrojeni smatraju ovaj profil sociološkim eksperimentom koji ima za cilj da prikaže sve pošasti Instagrama kao što su „slava ni od čega“ i lažno predstavljanje.




Prvi pravi „skandal“ desio se u aprilu 2017. kada je AI robot Bermuda @bermudaisbae (poznat po pro-trampovskom sentimentu) navodno hakovala Mikelin profil i obrisala sav sadržaj sa njega. Nakon što je Mikela povratila vlasništvo nad profilom, objavila je i poruku koja se tiče njenog porekla – da ona nije prava osoba, da je kreirana u Silicijumskoj dolini i da će uskoro podeliti više informacija o svom nastanku. Do danas nije poznato da li je ovo bio pravi skandal ili dogovoreni stunt, ali trenutno se Mikela i Bermuda odlično slažu.

Mikelini kreatori su čak otišli i korak dalje kako bi njeno digitalno postojanje učinili još realnijim, tako da je u avgustu 2017. objavljen i njen prvi singl „Not mine“. Pesma se može naći na mrežama Spotify i YouTube, a nakon ovog poteza mnogi su je upoređivali sa japanskom virtuelnom pevačicom Hatsune Miku.

Izmišljeni lik, ali realan uticaj

Možda i najzanimljiviji momenat ovde je činjenica da je Mikela, tako izmišljena, pravi influenser. Ona nosi Supreme, Chanel i Pradu, do sad je izdala tri singla, a prošle godine našla se i na stranicama američkog Vogue magazina u haljini Alexander McQueen.

Dalje, Mikela – iako virtuelni proizvod – aktivno učestvuje u realnom društvenom životu. Podržava pokrete kao što su Black Lives Matter i prava transrodnih osoba, i redovno se „fotografiše“ na popularnim lokacijama. Mikela „posećuje“ sva urbana mesta u Los Anđelesu, pa je zato možete „videti“ na otvaranju izložbi, u noćnim klubovima, čak i sa poznatim ličnostima (koje odbijaju da govore o tome kako su te slike nastale).

Da li je onda i Mikela stvarna?

Živimo u vremenu kada na društvenim mrežama nestaje preko potrebna granica između stvarnog i lažnog, štaviše – ova dva pojma su zamenila mesta jer je Instagram potpuno izokrenuo ideju autentičnosti. Sve ono što vidimo kao stvarno, zapravo je lažno. Ta slika koja izgleda tako nonšalantno i usputno – zahtevala je 2 sata rada sa fotografom i šminkerom. Ta preskupa haljina samo je iznajmljena, a lepa koža samo je doterana u Airbrush aplikaciji. S druge strane, sve ono što je istinski stvarno, to ne vidimo – ne vidimo borbu za sponzore, ne vidimo sirove fotografije, ne vidimo koliko košta ta „iskrena“ promocija proizvoda.

U tom vrtlogu dva sveta, Mikela je zapravo obrnula igricu. Ona je izašla pred svet i rekla „Ja sam laž. Ja ne postojim. Ovo što vidite nije stvarno.“ Ovo je influenserka koja ne poziva na svoju autentičnost jer i sama priznaje da je nema. I tako dolazimo do paradoksa da jedan robot influenser postaje „stvarniji“ od prave osobe.

Dakle, da li je Mikela stvarna stvarna? Apsolutno.

 

 

Pročitajte još:

INSTAGRAM: KOLIKO FEJK JE PREVIŠE FEJK?

Una Autor članka

Una je strateg i konsultant u Alchemists timu. Digitalnim marketingom se bavi od 2012. godine, znači još od vremena kad je Facebook bio najkul platforma za mlade. Obožava da vidi dobre rezultate svog rada, što je win-win situacija za nju i klijente. Kada bi osvojila milion evra na lutriji - i dalje bi se bavila digitalnim marketingom (ali u Španiji). U slobodno vreme voli animal print, Liverpool FC i Bajagu. Možete je potkupiti čokoladom.